<p>RÅ OPTIMISME: –Å jobbe med et uløselig problem har vært en inspirasjon. Når en hel industri sier det er umulig, er vi jyplinger nok til å si at vi skal løse det, sier gründer Magnus Wanberg (32).</p>
RÅ OPTIMISME: –Å jobbe med et uløselig problem har vært en inspirasjon. Når en hel industri sier det er umulig, er vi jyplinger nok til å si at vi skal løse det, sier gründer Magnus Wanberg (32). Foto: Fredrik Bjerknes

De nye skaperne: Magnus gjorde det tech-gigantene mente var umulig

Magnus Wangberg (32) drømte om et salg på 1 million kroner innen tre måneder. Han nådde 1,5 millioner innen ett døgn.

Ideen var ikke ny. På ingen måte. Giganter som Microsoft, Amazon og Apple hadde alle prøvd å gjenskape følelsen av penn mot papir på et digitalt brett, men hadde gitt opp. Oppgaven ble karakterisert som «umulig», den teknologiske verden var ikke kommet langt nok.

Så dukket Magnus Wanberg og teamet i Remarkable opp. I desember 2016 lanserte den norske oppstartsbedriften nettopp det «umulige produktet»: Et papirnettbrett der du kan skrive, lese og skisse med den samme følelsen som på

Les resten av artikkelen, og få tilgang til alt på Dine Penger +

Med Dine penger har du ubegrenset tilgang til alle Dine pengers artikler og guider på web, tablet og mobil.

  • Ubegrenset tilgang til DinePenger.no
  • Eksklusive reportasjer, artikler og guider
  • Nettmøter om personlig økonomi

* Abonnementet vil løpe til det sies opp. Betale med Visa eller Mastercard.

Betale med Visa eller Mastercard. Sikker pålogging med SPiD