Skjevhet i markedets prising. Hvis det er kun økonomien som teller for deg, kan du gjøre bilkupp. Markedet synes det er ekstra stas med nyest mulig biler. Biler som er gamle, men kjørt lite, selges derfor billig. For å være sikrere på at du faktisk gjør et kupp, bør du jobbe deg gjennom tabellene våre på disse to sidene.
Skjevhet i markedets prising. Hvis det er kun økonomien som teller for deg, kan du gjøre bilkupp. Markedet synes det er ekstra stas med nyest mulig biler. Biler som er gamle, men kjørt lite, selges derfor billig. For å være sikrere på at du faktisk gjør et kupp, bør du jobbe deg gjennom tabellene våre på disse to sidene.
Foto: Arkivfoto: Taral Jansen

Best bruktbil: Lav km-stand og høy alder

Kilometerstand under 50 000 km gir billigst bruktbil og laveste økonomisk risiko.

Styr unna verkstedregningen. Det er ikke alderen som forteller hvor gammel bilen er i økonomisk forstand, men kilometerstanden. Når det gjelder driftskostnadene, kan du derfor glemme årsmodellen.
Verkstedutgiftene øker kraftig i takt med økt kilometerstand. Velger du en bil med kilometerstand under 50.000 kroner, er du sikret lave verkstedregninger i din eiertid.Les også:Privatleasing: Ser billig ut, men er dyrt
Lave verkstedutgifter prises ikke fullt ut. Når bilens kilometersta

Med Dine Penger+ har du ubegrenset tilgang til alle Dine Pengers artikler og guider på web, tablet og mobil.

  • Ubegrenset tilgang til DinePenger.no
  • Eksklusive reportasjer, artikler og guider
  • Nettmøter om personlig økonomi

* Abonnementet vil løpe til det sies opp. Betale med Visa eller Mastercard.

Betale med Visa eller Mastercard. Sikker pålogging