TILBUD...:I kampen om kundenes lommebok prøver selskapene å overgå hverandre i å være smart.  ILLUSTRASJONSFOTO
TILBUD...:I kampen om kundenes lommebok prøver selskapene å overgå hverandre i å være smart.  ILLUSTRASJONSFOTO
Foto: Audun Braastad / NTB scanpix

Dine Pengers redaktør: — Innovasjonstakten er høy når det gjelder bruken av lokketilbud

Det er ikke bare lett å være en smart forbruker. Nærmest overalt møter man noen som vil tjene penger på å være hakket smartere.

Bruk av såkalte lokketilbud er en markedsføringsstrategi med dype røtter. Knepet er trolig nesten like gammelt som handel i seg selv. I jakten på oppmerksomhet fra potensielle kunder har selgere annonsert, så høyt stemmen kunne bære, eller så langt markedsføringsbudsjettet rakk, sitt beste tilbud. Men selv om teknikken er gammel, betyr ikke det at den ikke kan videreutvikles. De siste årene har vi sett gode eksempler på hvordan innovasjonstakten er høy når det gjelder bruken av lokk

Bli abonnent for å lese videre.
Er du abonnent? Logg deg inn her
Prøv 1 måned for 1 krone
Les Dine Penger digitalt

Alt innhold på dinepenger.no.
Avslutt når som helst.

Prøv 1 måned for 1 krone

Ordinærpris kr 69,- pr. mnd.

Digitalt hver dag og magasinet levert hjem

Alt innhold på dinepenger.no.
+ magasinet levert hjem 11 ganger i året.

Prøv 1 måned for 1 krone

Ordinærpris kr 79,- pr. mnd.