MISFORNØYD LEASINGKUNDE: Simen Trondsen fikk ferien sin ødelagt av en skyhøy påkosttakst fra Mercedes-forhandleren Teknisk Bureau.
MISFORNØYD LEASINGKUNDE: Simen Trondsen fikk ferien sin ødelagt av en skyhøy påkosttakst fra Mercedes-forhandleren Teknisk Bureau.
Foto: Håkon Steinmo

Leasingkunden Simen fikk påkost-takst på 97.000 kroner

– Det høyeste påkostkravet jeg har sett, sier ekspert. Teknisk Bureau i Tromsø skylder på dårlig kommunikasjon, og sier de aldri har forventet at Trondsen skulle betale påkost-summen på nesten hundre tusen kroner.

Simen Trondsen fikk seg en overraskelse da han i sommer skulle levere inn leasingbilen, og han mottok en påkost-takst på hele 97.000 kroner. 

Få tips til hvordan du skal forholde deg til høye påkost-krav nederst i artikkelen.

I mailen som fulgte med taksten fra forhandleren, Teknisk Bureau i Tromsø, sto det følgende: «Vi har nå fått taksert bilen du har hatt på leasing, det var dessverre mye påkost utover normal slitasje, kan du se over vedlagt karosseri og teknisk takst med bilder

Bli abonnent for å lese videre.
Er du abonnent? Logg deg inn her
Prøv 1 måned for 1 krone
Les Dine Penger digitalt

Alt innhold på dinepenger.no.
Avslutt når som helst.

Prøv 1 måned for 1 krone

Ordinærpris kr 69,- pr. mnd.

Digitalt hver dag og magasinet levert hjem

Alt innhold på dinepenger.no.
+ magasinet levert hjem 11 ganger i året.

Prøv 1 måned for 1 krone

Ordinærpris kr 79,- pr. mnd.