Foto: Siv Dolmen

Forbrukernes nye bestevenn

DNB, Google, Facebook. Forbrukerrådets nye direktør, Inger Lise Blyverket (50), er ikke redd for å ta et oppgjør med de store og sterke.

Hun var usikker på hva hun gikk til. Hun hadde fortid som lærer, fagforeningsleder og forhandlingsdirektør, og hadde liten oversikt over hva Forbrukerrådet gjorde. Og nå skulle hun bli øverste leder. Noe av det første hun gjorde, var å innkalle de 140 ansatte til en prat. Hver og én. På tomannshånd.


– Nå har jeg speed-datet rundt 130, og nesten alle sier det samme: At de identifiserer seg sterkt med oppdraget vårt. Å være forbrukerens røst ut i samfunnet, hjelpe de

Få tilgang til alt innhold på Dine Penger+ og E24

Første måned gratis
Prøv nå
Deretter kr 179,–/mnd
Spar kr. 470,- ved årsabonnement
Bestill for ett år
Kun kr. 1 499,-. Ordinær pris kr. 1 969,-