STORSTREIK: Fra fredag til og med torsdag 2. mai er over 4000 SAS-avganger innstilt. Det tilsvarer 380.917 rammede passasjerer. 
STORSTREIK: Fra fredag til og med torsdag 2. mai er over 4000 SAS-avganger innstilt. Det tilsvarer 380.917 rammede passasjerer. 
Foto: Heiko Junge NTB scanpix

Slik kan SAS reparere forholdet til passasjerene

Flyanalytiker tror SAS vil gjøre sitt for å reparere forholdet til kundene så snart streiken er over – og at Norwegian vil matche tilbudene deres.

Pilotforeningene og SAS møttes onsdag til nye forhandlinger. Etter å ha forhandlet i over et døgn er partene fortsatt ikke enige, og streiken har nå vart i seks dager.

Men partene er mer optimistisk enn på lenge. Det kan bety at en slutt på streiken er nærmere enn tidligere.

– Det SAS sannsynligvis kommer til å gjøre når streiken er over er å forsøke å blidgjøre markedet, både i form av billige billetter og gode tilbud til Eurobonus-kundene sine, sier flyanalytiker Hans Jørgen

Bli abonnent for å lese videre.
Er du abonnent? Logg deg inn her
Prøv 1 måned for 1 krone
Les Dine Penger digitalt

Alt innhold på dinepenger.no.
Avslutt når som helst.

Prøv 1 måned for 1 krone

Ordinærpris kr 69,- pr. mnd.

Digitalt hver dag og magasinet levert hjem

Alt innhold på dinepenger.no.
+ magasinet levert hjem 11 ganger i året.

Prøv 1 måned for 1 krone

Ordinærpris kr 79,- pr. mnd.