– MER KOSTNADSBEVISSTE: Aktørene i fondsmarkedet merker at kundene blir stadig mer kostnadsbevisste og forventer å få den aktiviteten de betaler for, sier investeringsdirektør i Storebrand, Bård Bringedal.
– MER KOSTNADSBEVISSTE: Aktørene i fondsmarkedet merker at kundene blir stadig mer kostnadsbevisste og forventer å få den aktiviteten de betaler for, sier investeringsdirektør i Storebrand, Bård Bringedal.
Foto: Foto: Håkon Mosvold Larsen

DNBs utfordrer konkurrentene med priskutt - slik svarer de

Forbrukerne kan spare 1,2 milliarder hvis alle kutter like mye i gebyrene som DNB når har gjort, mener Forbrukerrådet. Vi har spurt et knippe av konkurrentene på fondsmarkedet om hva de tenker etter DNBs priskutt.

Aktørene i fondsmarkedet våknet mandag denne uken opp til nyheten i Dagens Næringsliv om at DNB har besluttet å gi fondskundene sine et kostnadskutt.

Forbrukerrådet skriver i en pressemelding at ifølge deres beregninger kan forbrukerne få en årlig gebyrbesparelse på 1,2 milliarder kroner, dersom hele fondsbransjen setter ned prisene like mye som DNB har gjort i denne runden.

Vi har derfor tatt en ringerunde til noen av konkurrentene for å høre om – og eventuelt hvordan – de har te

Bli abonnent for å lese videre.
Er du abonnent? Logg deg inn her
Prøv 1 måned for 1 krone
Les Dine Penger digitalt

Alt innhold på dinepenger.no.
Avslutt når som helst.

Prøv 1 måned for 1 krone

Ordinærpris kr 69,- pr. mnd.

Digitalt hver dag og magasinet levert hjem

Alt innhold på dinepenger.no.
+ magasinet levert hjem 11 ganger i året.

Prøv 1 måned for 1 krone

Ordinærpris kr 79,- pr. mnd.