– MER KOSTNADSBEVISSTE: Aktørene i fondsmarkedet merker at kundene blir stadig mer kostnadsbevisste og forventer å få den aktiviteten de betaler for, sier investeringsdirektør i Storebrand, Bård Bringedal.
– MER KOSTNADSBEVISSTE: Aktørene i fondsmarkedet merker at kundene blir stadig mer kostnadsbevisste og forventer å få den aktiviteten de betaler for, sier investeringsdirektør i Storebrand, Bård Bringedal.
Foto: Foto: Håkon Mosvold Larsen

DNBs utfordrer konkurrentene med priskutt - slik svarer de

Forbrukerne kan spare 1,2 milliarder hvis alle kutter like mye i gebyrene som DNB når har gjort, mener Forbrukerrådet. Vi har spurt et knippe av konkurrentene på fondsmarkedet om hva de tenker etter DNBs priskutt.

Aktørene i fondsmarkedet våknet mandag denne uken opp til nyheten i Dagens Næringsliv om at DNB har besluttet å gi fondskundene sine et kostnadskutt.

Forbrukerrådet skriver i en pressemelding at ifølge deres beregninger kan forbrukerne få en årlig gebyrbesparelse på 1,2 milliarder kroner, dersom hele fondsbransjen setter ned prisene like mye som DNB har gjort i denne runden.

Vi har derfor tatt en ringerunde til noen av konkurrentene for å høre om – og eventuelt hvordan – de har te

Få tilgang til alt innhold på Dine Penger+ og E24

Første måned gratis
Prøv nå
Deretter kr 179,–/mnd
Spar kr. 470,- ved årsabonnement
Bestill for ett år
Kun kr. 1 499,-. Ordinær pris kr. 1 969,-