POSITIVT OVERRASKET: Jeroen van Zeeland i Storebrands atferdsøkonomiteam og Wenche Martinussen, konserndirektør for personmarkedet i Storebrand, er overrasket over resultatene de har oppnådd med noen enkle grep.
POSITIVT OVERRASKET: Jeroen van Zeeland i Storebrands atferdsøkonomiteam og Wenche Martinussen, konserndirektør for personmarkedet i Storebrand, er overrasket over resultatene de har oppnådd med noen enkle grep.
Foto: Javad Parsa

Fikk kundene til å tredoble sparingen ved å endre ett tall

Ved hjelp av små produktjusteringer klarte Storebrand å få kundene til å spare flere tusen kroner mer i måneden. Metoden baserer seg på forskning fra psykologifaget.

Hvordan få folk til å spare mer, er et av de viktigste spørsmålene hos Storebrand. Nå har en nederlender – og teamet han er en del av – muligens kommet et stykke på vei med å knekke denne koden, bare ved å endre litt på forhåndsutfylte bokser i nettbanken. Faktisk har denne endringen ført til at kunder i Ekstrapensjon-programmet har tredoblet sparingen sin.

Jeroen Van Zeeland kom til Norge – og Storebrand – for bare halvannet år siden, og nederlenderen med teknisk bakgrunn ha

Bli abonnent for å lese videre.
Er du abonnent? Logg deg inn her
Prøv 1 måned for 1 krone
Les Dine Penger digitalt

Alt innhold på dinepenger.no.
Avslutt når som helst.

Prøv 1 måned for 1 krone

Ordinærpris kr 69,- pr. mnd.

Digitalt hver dag og magasinet levert hjem

Alt innhold på dinepenger.no.
+ magasinet levert hjem 11 ganger i året.

Prøv 1 måned for 1 krone

Ordinærpris kr 79,- pr. mnd.